Daily Mail Owner Writes To ViacomCBS Demanding Removal Of “Inaccurate, Misleading & Divisive” Content In Prince Harry & Meghan Markle Interview

Associated Newspapers, the owner of UK tabloid the Daily Mail, has written to ViacomCBS demanding the removal of “inaccurate, misleading and divisive” content from Prince Harry and Meghan Markle’s CBS interview with Oprah Winfrey.

Associated Newspapers’ lawyers complained about a montage in the show that purported to feature headlines from British newspapers. They argue that the CBS special showed images that had been doctored or presented as headlines when they were not. They called for the images to be removed from the interview online and before it is repeated tonight.

“Many of the headlines have been either taken out of context or deliberately edited and displayed as supporting evidence for the programme’s claim that the Duchess of Sussex was subjected to racist coverage by the British press. This editing was not made apparent to viewers and, as a result, this section of the programme is both seriously inaccurate and misleading,” Associated Newspapers’ group legal director Elizabeth Hartley said.

“I should be grateful for your urgent confirmation that the offending content will be removed from the programme currently being made available to the public. We also understand that a further broadcast is being planned tonight. The montage should therefore be deleted prior to that broadcast.”

The letter comes amid a firestorm in the UK over press treatment of Markle. Concerns have been raised about the racially-charged nature of coverage on the Duchess Of Sussex after Prince Harry accused British tabloids of being “bigoted.”

More follows

Read More About:

Source: Read Full Article